İTALYA'DA GÖRDÜĞÜM İLGİNÇ DURUMLAR

     Bu sene ki tatilimi İtalya'da geçirdim. Seyahat yazımdan önce İtalya'da gördüğüm ilginç durumlardan bahsetmek istedim.


Bahsedeceklerimin resimle alakası yok resimde ilginç olduğu için paylaşmak istedim



  • İlk olarak ve bence en önemlisi klozetlerde taharet musluğu yok :) Hemde hiç bir yerde :)
  • Eski oteller hariç diğer otellerin hepsinde klozetin yanında bide denilen şu resmini eklediğim taharet musluğu işlevini gören parça var.

  • İtalya'da yoldan geçen taksilere binemiyorsunuz. Ya taksi durağına gitmeniz gerek ya da taksiyi bulunduğunuz yere çağırmanız.Kısa bir dipnot: Taksimetre, taksi duraktan çıktığı itibaren çalışmaya başlıyor. Yani çağırdığınız yere gelene kadar taksimetre çalışıyor.
  • Kafelerde sadece kahve almak ile kahve alıp kafe de oturmak arasında fiyat farkı var. Kahvenizi kafe de oturarak içmek istiyorsanız servis bedelini ödemeniz gerek.
  •  Sulu yemek kavramı yok.Gittiğim her restaurantı inceledim. Yok :)
  • Trafik bizdekinden farksız ama hiç korna sesi yok :)
  • Su alacağınız zaman natural water demeniz gerek sadece su isterseniz soda verebilirler:) 
  • Restaurantlar da içtiğiniz Şarap ile kola aynı fiyat :)
  • Bizim gibi zengin kahvaltı kültürüne sahip değiller. Kahvaltı onlar için kahve ve kruvasandan ibaret :)
  • Turistik yerler hariç siesta uygulaması var. 
  • Tuvaletten çıktınız elinizi yıkayacaksınız o da ne musluk yok sensörlü diye düşünüp elinizi lavaboya yaklaştırıyorsunuz ama su gelmiyor. O zaman yavaşça başınızı eğip lavabonun altındaki pedala basıp suyu açıyorsunuz.
  • Yasa gereği Venedik te ki bütün gondolların rengi siyah.

Benim aklımda kalanlar bu kadar. sizlerin bu ülkeyle ilgili ilginç bulduğunuz izlenimleriniz neler ? 

20 yorum

  1. Bence hepsi ilginçti :) Aklınıza gelen başka şeyler olursa paylaşır mısınız? Aşırı ilgimi çekti. İnşallah gidip yerinde görürüm bir gün :) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Bir çok madde yalnızca İtalya'ya has değil. Gördüğüm avrupa ülkeleri arasında hepsinde aynı sıkıntılar mevcut:( Su, tuvalet, kahvaltı ortak sorunlar:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avrupalıları kendimize benzetmemiz lazım :)

      Sil
  3. Çok ilginç bilgiler.Sayenizde öğrendik biz de :)

    YanıtlaSil
  4. Taharet musluğu birçok ülkede yok diye biliyorum ben . İtalyanları sulu yemekleri vardır aslında , niye yok ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyleymiş :)Birçok restaurantta sordum ama yoktu sulu yemek hep pizza makarna

      Sil
  5. Vay be çok ilginç bilgiler gerçekten. Taharet musluğu olayını duymuştum, Avrupa'ya giden herkes şikayetçi o durumdan. Bir gün yolum düşerse hazırlıklı olayım bunlara, bilgiler için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tam olarak söylediğiniz gibi :)

      Sil
  6. Faydalı bilgiler yazmışsınız. Dubai de ise duş sifonu var taharet musluğunun yerine.

    YanıtlaSil
  7. Avrupanin genelinde ayni neredeyse bu anlattiklarin. Bide ve islak tuvalet mendilleri bolca var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunu gitmeden önce öğrenseydim keşke :) bilgilendirme için teşekkürler

      Sil
  8. Merhaba, etkinlikten geliyorum GFC ve G+'dan takipteyim ben de beklerim :)

    YanıtlaSil
  9. son yazımda seni mimledim lütfen bak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutluluktan ağlayacağım sonunda biri de beni mimledi :)

      Sil
  10. Tuvaletler ne yazık ki tüm Avrupa ülkelerinde aynı.Şarapla kola'nın aynı fiyat olması güzel ancak ekstra servis bedeli pek işime gelmedi :)

    YanıtlaSil