CNBC-E'nin Efsane Dizileri

         Cnbc-e denilince akla ne gelir ? Bir nesli yabancı dizi kavramıyla tanıştıran kanal  :) Hepimizin bu kanalda favori bir dizisi vardır mutlaka. Ben sizleri kısacık bir sürede olsa maziye götürüp 2002-2006 yılları arasında yayınlanan o muhteşem dizilerden bahsedeceğim. İlk olarak benim favorim olan diziden başlıyorum 'Ally Mc Beal '. Birçok genç kıza avukat olma hayalleri kurduran dizi.







          Konusuna gelince başarılı, genç, güzel ama aşk hayatında sürekli sorunlar yaşayan bir avukat olan Ally McBeal’in, Boston’da avukatlık bürosunda işe başlaması ve sonrasında gelişen olayları anlatıyor dizi. Ally, iş hayatında çok başarılı olmasına rağmen,aynı başarıyı  gönül ilişkilerinde gösteremiyor; Hemen hemen her meslek grubundan bir erkekle sevgili olsa da bir türlü doğru erkeği bulamıyor. Bu dizinin en sevdiğim kısmı her akşam iş çıkışı buluştukları ve Vonda sheppard'ın sesiyle renk kattığı mekan. Sonuç olarak izlerken çok eğlendiğim , güzel bir komedi dizisiydi tekrar başlamayı düşünüyorum. 

Ve şimdi diğer favori dizime geçiyorum. The O.C. 

Dizi Cohen ve Cooper ailelerinin hayatının hikayesini anlatıyor ve birde sorunlu gencimiz Ryan'ın. Sokaklardan gelen Ryan'ın , seçkinlerin mahallesi olan Orange Countryde yaşamaya başlamasıyla olaylar gelişir. Orange country de herkes kusursuz olmaya çalışır. Fakat madalyonun diğer yüzü hiç de böyle değildir. Madalyonun diğer yüzünde görünenin aksine sadakat ve kimlik kaybı yaşandığı görülmektedir. 

            Edwardlar bellalar yokken Buffy vardı değil mi ? Hangi diziden mi bahsediyorum ? Tabi ki buffy the vampire slayer. 

             Bu dizinin konusu isminden de anlaşılacağı gibi vampir avcısı Buffy'nin hayatını ve bu macerada yaşadığı olayları ele alıyor.







                Buffy'nin yan sanayisi olan angel dizisi var bide. Aynı dönemde yayınlanan bu dizinin de konusu şu şekildeydi. 




Angel, yüzyıllar boyunca cinayetler işlemiş ve masum insanlara işkence yapmıştır fakat bunları yaparken ruhu elinden alındığı için herhangi bir duygu hissetmemektedir. Ancak sonrasında ruhunun geri verilmesiyle bu vampir pişmanlık ve suçluluk duygusu hissetmeye başlar ve Los Angelesta özel dedektiflik yapar.Buffy de oynayan oyuncuların bir kısmı Angelda da oynamıştı hatta bir dönem yanlış hatırlamıyorsam Buffy'le aşk falan da yaşamışlardı ta ki aralarına sarı saçlı spike girene kadar. 




          Bazı sahneleriyle akıllarda yer bırakan ve müstehcen bölümleri sebebiyle eleştiri oklarından kurtulamayan dizi nip tuck.




             Dizinin konusuna gelecek olursak iki plastik cerrah olan christian troy ve sean mcnamara'nin basindan gecen olaylari anlatan dizi. İzlediğim dönemde bende uyandırdığı his tam olarak şuydu birini estetik yaptırmaktan vazgeçirmek istiyorsanız bu diziyi izletin.




      Ve Katie Holmes u ünlü yapan diziye geldi sıra evet evet 'Dawson's Creek'ten bahsediyorum.





            Katie holmes'u joey rolünde izlediğimiz dizinin konusu ise Amerikadaki gençlerin çocukluk yıllarından üniversite çağlarına kadar yaşadıkları maceraları,arkadaşlık bağlarını ve hayata atılmalarını anlatmaktadır. Eğlenceli bir gençlik dizisidir. Hepimizin bildiği kavak yelleri dizisi bu dizinin Türkiye uyarlamasıdır. 


       Ve son olarak ta bu diziyi izledikten sonra hiçbir Türk polisiyesi izleyemediğim diziden yani  CSI 'dan (Crime Scene Investigation bahsedeceğim. 





    Adından da anlaşılacağı üzere suç mahali araştırmasını konu alan bir dizidir. Dizi adli tıpçılar ile polislerin gizemli ve alışılmadık ölümlerin altındaki durumları ortaya çıkaran araştırmalarını konu edinir.Bu dizinini CSI:NY ve CSI:Miami gibi çeşitli devam niteliğinde türleri çekilmiştir. 


32 yorum

  1. Angel buffy'nin devam dizisiydi diye hatırlıyorum sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı dönemde yayınlanıyordu diye hatırlamıştım bende :)

      Sil
  2. Ally, Buffy ve Dawson ne seyrederdim bunları. Bir de Chicago Hope vardı sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. chicago hope u duymadım ama merak ettim izleyeceğim :)

      Sil
  3. okuyunca yabancı dizi izlemeyi özlediğimi hissettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) güzel diziler mevcut izleyin derim:)

      Sil
  4. Başlığı görür görmez yorumsuz geçemedim :) En çok da The O.C. Mazi kalbimizde.. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. Vaayy, Buffy'ler, Angel'lar... Güzeldi vesselam. :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Ben bu dizileri kaçırmışım 😉 Ben Bing Bang Teoriyi izliyordum 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onuda izliyordum tabi ama big bang teori bunlardan 3-4 sene sonra falan yayınlanmaya başlamıştı sanırım :)

      Sil
  7. all beal/o.c/nip tuck/csı çok severdiim ama dawsons bir başkaaa :) bu yazını bloguma koycam çok sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaaa çok sevindim koy tabi şekerim seve seve :)

      Sil
  8. CSI ve buffy çok sevdiklerim arasında..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben hepsini severek izledim . Hatta nip tuck a tekrar başladım :)

      Sil
  9. evli ve cocuklu yok muydu ? All Bondy... bayılıyordum o diziye...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu hatırlayamadım sonra mı yayınlandı acaba . sevgiler :)

      Sil
  10. ilk yayınlanan dizilerdendi , efsaneydi bence :)

    YanıtlaSil
  11. blogunuzu izlemeye aldım sizide bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
  12. baak amaa son yazısımı gördün müüü :)

    YanıtlaSil
  13. Harika bir derleme olmuş, elinize saglik, ben de Roswell'i severdim bilmem hatırlar mısınız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. roswelli hatırlayamadım ama baktım şimdi tam benlik bir diziymiş fırsat bulunca bunu da izleyeceğim :)

      Sil
  14. CNBC-E eski performansında değil :/ Ben daha çok yabancı dizi izleme sitelerinden dizi seçip izliyorum. Ve çoğuda hakikaten iyi :D
    Ama sizin payşatığınız dizi önerilerinden 1-2 tane ilgimi çeken oldu gibi gibi :D Bi fragmanlarına bakayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunlar ilk cnbce dizileri arasında sanırım. O dönem dizi izleme siteleri yoktu mecbur tvden izliyorduk diye hatırlıyorum:) Şimdi bende birçok kişi gibi dizi izleme sitelerinden izliyorum

      Sil