AMASRA GEZİ NOTLARIM

     ' Lala,lala ! Çeşm-i Cihan bu mu ola ' . Rivayet o ki Fatih Sultan Mehmet fetih için Amasra'ya gelir bakacak mevkinden şehre bakarak bu kadar güzel bir yeri zarar vererek almak istemediğini belirtir, kale komutanına haber göndererek şehrin anahtarını ona getirmesini ister ve şehri alır. 




           Fatih sultan Mehmet'in dünyanın göz bebeği olarak tanımladığı yeri bir de biz görelim dedik ve kalktık Amasra'ya gittik.Bartın'la birlikte Türkiye'de gezdiğim il sayısı 34 oldu. Gezmeyi hedeflediğim 13 il daha kaldı. Lafı daha fazla uzatmadan sizleri küçük sevimli sahil kasabası gezisiyle baş başa bırakıyorum. İlk olarak en önemli nokta buraya kesinlikle yaz aylarına doğru gelin. Biz mart ayının başında gelmiştik havası sisli ve kasvetliydi ama yine de güzeldi. Gezinin en güzel tarafı Amasra'nın her tarafını yürüyerek gezebilirsiniz. Gezimize Hamam Cafe'de güzel ve doğal ürünlerden oluşan köy kahvaltısı yaparak başladık. Amasra'ya gelirseniz bu kafeye uğrayıp reçellerinden yemeyi unutmayın.


ağlayan ağaç çay bahçesi

 Kahvaltımızı yaptıktan sonra rotamızı ağlayan ağaç çay bahçesine çevirdik.






Yolunuzun üzerindeki kemere köprüsünden denizi izlemeyi unutmayın. 


   
Ağlayan ağaç çay bahçesinde oturup manzaraya karşı çay içebilirsiniz. Karşıda görülen ada tavşan adası.Adı üstünde içinde bol bol tavşan olan ada. Yaz aylarında teknelerle bu adaya gezilerde düzenleniyormuş.


Bir sonraki durağımız meşhur çekiciler çarşısıydı. Çeşit çeşit ağaç oyma ve tel kırmadan yapılmış hediyelik eşyaları inceleyip alabilirsiniz. 


    Çekiciler çarşısındaki turumuzdan sonra amasra müzesine gitmeye karar verdik.Biz gittiğimizde müze tadilattaydı bu yüzden bahçesini gezip inceleyebildik. 


Artık yavaş yavaş yorulduğumuzu hissedip akşam yemeği için Mustafa Amcanın Yeri adlı balık restaurantına gidiyoruz. 


Amasra etrafı kaleyle çevrili bir şehirmiş. Bu yüzden şehrin bazı kısımlarında hala yıkılmamış kale duvarlarını görebilirsiniz. Sizi çektiğim diğer resimlerle baş başa bırakıyorum.







YAPMADAN DÖNME
  • Bakacak mevkinden Amasra'yı seyretmeden
  • Amasra Salatasını yemeden
  • Sahilinde yürüyüş yapmadan
  • Barış Akarsu'nun heykelinin olduğu parktan güneşin batışını seyretmeden
  • Amasra'nın sokaklarını yürüyerek gezmeden 
  • Ev yapımı reçellerinden almadan 

42 yorum

  1. Yıllar önce gitmiştim.Keyifli bir gezi olmuştur. Sanki tekrar oradaymışım gibi hayal ettim.Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir gezi olmuş. Yapmadan dönme önerilerin harika olmuş,belki birgün gitmek kısmet olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. Umarım gidersin ama yazın git :)

      Sil
  3. Ne güzel bir gezi olmuş. Yazısı da ayrı güzel. Sondaki listeyi yapmak nasip olur inşallah bir gün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Olur inşallah fırsat bulursanız gidin mutlaka :)

      Sil
  4. Amasra benim de görmek istediğim yerlerden biri....

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, Blog Atlası -4- / Blogların Gündeminde Neler Var? başlıklı yazımda sizin bu yazınızdan da kısaca bahsettim. Bilgi vermek istedim. http://geceedebiyat.blogspot.com.tr/2017/07/blog-atlas-4-bloglarn-gundeminde-neler.html adresinden yazıya ulaşabilirsiniz.
    Saygılarımla.

    Tuna BAŞAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle hoşgeldiniz hemen uğruyorum sevgiler

      Sil
  6. Eşimin memleketiii.. Cennet mekan... Bartı' a il gittiğimde eşime bir kez daha aşık olduğum ve her fırsatta gittiğim cennet... Paylaşım için sağol canımm :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok şanslısınız özellikle yazları muhteşem oluyormuş :)

      Sil
  7. Fotoğraflar oldukça güzel. Keşke gidebilsem. Daha Kapadokya'yı bile görmemişken üstelik... Gezmeyi bilenlere ve gezebilenlere hep imreniyorum. Biz gidemedik bari siz gidip böyle tanıtın bizlere. En azından oraları bu şeklide de olsa görme şansımız oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım bir fırsatını bulup en kısa sürede gidersiniz

      Sil
  8. Sokakları bana tuhaf bir şekilde italyayı anımsatıyor :D Ara sıra gitmek lazım oralarda takılmak zihin dağıtıyor

    YanıtlaSil
  9. Amasra benim de çok görmek istediğim yerlerden :)

    YanıtlaSil
  10. Cok s3vdigim bir yerdrlir Amasra. Bu kadar yakin olmama ragmen gidemiyorum o ayri😏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir fırsatını bulup gitmeye çalışın mutlaka :) sevgiler

      Sil
  11. Ay ne güzel yerdir yillar önce gitmistim 😊

    YanıtlaSil
  12. Kesif etkinliginden isinlandim bende😃Bir Istegim olucak 🙋kocaeli karamursel civarinida gezin gorun sonrada ayni bu yazinizdaki gibi detayli bir sekilde anlatin.Hem cok guzeldir bak karamursel☘Gurbette olanlarda bi nebzede olsa hasret giderir😃😃bknz.Ben😃😃
    Sevgilerle💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle hoşgeldiniz size uğruyorum hemen. Karamürsel bizede yakın en kısa sürede uğrayacağız mutlaka. sevgiler:)

      Sil
  13. Yapmadan dönme kısmı cok hpsuma gitti 😄 ama Baris akarsunun hykelini cekmemissin onuda merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o kadar çok resim çekmişim ki aradan onu bulamadım güncelleyip eklicem onu da :)

      Sil
  14. Valla hiç gitmedim ama görmeyi isterim. Emeğine sağlık güzel bir yazı olmuş :)
    Bu arada ben seni zaten takipteyim sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhteşem bir yer fırsatınız olursa mutlaka ama mutlaka gidin :)

      Sil
  15. Blog hayatinda yeni olmam hadebiyle yeni kesfetmis bulunmaktayim..

    Lisans hayatim döneminde Uni gezisiyle gitmiştik.. Güzel yerdir..

    Fiyatlari da gayet uygundu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba bende hemen geliyorum bloğunuza . Gerçekten güzelmiş Amasra.

      Sil
  16. Merhaba, çok güzel bir yer olduğunu hep duymuştum, gitmeyi çok istiyoruz bakalım hayırlısı :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz mutlaka ama mutlaka gidin sevgiler :)

      Sil
  17. Merhaba :)
    Amasra çok fotojenik bir yer. Kasvetli halleri bile ayrı çekici. Kemere köprüsü üzerinden çekilen fotoğraf mesela, çok hoşuma gitti... Bu müzeler hep mi tadilatta olur! :)
    Etiket başlıklarına baktım. Zengin bir blogunuz var. Fotoğraf ilgi alanıma giriyor. Bu yüzden özellikle seyahatlerinizi merak ettim. Zaman ayırıp bakabilirim inşallah :) Sevgiler diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hoşgeldiniz :) Aslında taslaklarım da yazılmayı bekleyen bir sürü gezi yazısı var. Bir an önce onları da toparlayıp yayınlasam güzel olur :) Amasra gerçekten çok güzel bir yerdi.Sevgiler

      Sil
  18. Hmm :) Amasra'yıda listeme ekliyorum o zaman :) Güzel yazı ellerinize sağlık. Takipteyim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  19. Bende gittim hemde çocukken.Bartından sonra oraya geçmiştik küçük bir sahil kasabası gibi mis gibi kardeniz havası ve sahiliyle...

    YanıtlaSil
  20. Yıllar önce gitmiştim Amasra'ya. Emeklilik için harika bir yer diye düşünmüştüm. Hele o harika balık kızartması ve salatasını asla unutamıyorum. O kadar lezzetli balığı bir de Edremit körfezinde ''Papalina''diye yemiştim. Ama aynı salataya bir daha hiçbir yerde denk gelemedim. Umarım, bir kez daha Amasra'ya gitmek nasip olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir fırsatınız olursa gidin mutlaka gerçekten çok ama çok güzel bir yer :)

      Sil
  21. dilaraapeker.com sitesinden geliyoruum.
    Karadenizde yaşamaya başladıktan sonra buranın adını çok duydum gitmek nasip olur inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel bir yer gerçekten mutlaka ama mutlaka gidin sevgiler :)

      Sil

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe